Kas teadsid? NEED on toiduained, mis aitavad aknet vältida

Published In: ROOTHits: 3503

Nahaprobleemidega inimeste jaoks pole ilmselt üllatus, et praegune ilm ehk temperatuuri ja õhuniiskuse üles-alla kõikumine, näonaha higistamine ja pooride ummistumine loob soodsa kasvulava uute tüütute punnide ja akne tekkeks. Sel korral räägime, milliste toitude ja toidulisanditega saab suvisele aknepuhangule punast tuld näidata.

Igaühel meist on välja kujunenud eriti lemmikud toiduained, mille järele isu tekib, aga mis suuremal või vähemal määral ei pruugi üldisele enesetundele või näonahale kasulikud olla. Kuid meie toidulaual on toidud, mis on nii-öelda kindla peale minek ehk mida võiksid südamerahuga süüa ja mis aitavad hoopis nahaprobleemid kontrolli all hoida.

Kahtlemata on üleüldiselt täisväärtuslik ja mitmekülgne toitumine oluline, kuid ekspertide sõnul on just need toiduained, mis aknet EI tekita või hoopis aitavad seda vähendada:

1. Kaunviljad: oad, herned ja läätsed

Kaunviljad sisaldavad lisaks B- ja C-vitamiinile rohkesti taimseid valke, aminohappeid, ja mineraalaineid, eriti kaaliumi- ja fosforiühendeid.

2. Kõik töötlemata puu- ja köögiviljad

Puu-ja köögiviljad on väga rikkad C-vitamiini, mineraalainete ja kiudainete poolest. Lisaks sisaldavad nad rohkelt fütotoitaineid. Tänu vee- ja kiudainesisaldusele täidavad puu- ja köögiviljad hästi kõhtu, kuid samas annab enamik neist vähe energiat, sest ei sisalda rasvu ega kolesterooli.

3. Kollased ja oranžid puu- ja köögiviljad: porgand, aprikoos ja bataat

Kas teadsid, et piisab vaid 100 g toorest porgandist, et tagada päevane A-vitamiini vajadus? Just nii. Ja A-vitamiin on üks põhilisi vitamiine, mida seostatakse ka vistrikke vähendava toimega. 

4. Spinat ja muud tumerohelised ja lehtköögiviljad

Tumerohelistes köögiviljades nagu spinatis, vesikressis, sparglis, rabarberis, brokolis ja artišokis leidub vere hüübimiseks vajalikku K-vitamiini. K-vitamiin on aga ka tugev antioksüdant, mis toetab organismi võimet põletikuliste protsessidega võidelda.

5. Tomatid

Tomatis on ainult ca 20 kalorit, kuid sisaldab palju kasulikke aineid nagu lükopeen, beetakroteen, E-vitamiin ja C-vitamiin. Tomatite intensiivne punane värv tuleb pigmendist lükopeen, mis on efektiivne antioksüdant, kaitseb päikese ja kahjulike UV-kiirte eest ning kaitseb meie nahka ka tugeva päikesekiirguse eest. E-vitamiin on aga samuti teada-tuntud iluvitamiin, mis on nahale kasulik nii vistrike vähendamiseks kui ka näiteks seostatud noorendava toimega. 

6. Mustikad

Mustikad on täielikud superkangelased sinu toidulaual. Nad on meeletult kasulikud tänu neis sisalduvatele rohketele antioksüdantidele ja vitamiinidele. Tsink ja seleen, mis neis samuti sisalduvad, on vajalikud abilised vitamiinide A- ning E- imendumisel. Tsink aitab A-vitamiinil imenduda ja luua seeläbi pigmenti melaniin, mis kaitseb ultraviolettkiirguse eest. 

7. Pruun riis

Pruuni riisi (sama kehtib ka teiste “tumedate” toiduainete kohta) on vähem töödeldud ning see on kiudainerikkam. Pruun riis on kasulik mitmel erineval viisil. Näiteks on pruunis riisis rohkem kiudaineid, mis aitavad tekitada täiskõhutunnet ning hiljem toita soolestikus häid baktereid. Väiksem glükeemiline indeks aga aitab hoida veresuhkrut stabiilsemana - tugevalt ja pidevalt kõikuv veresuhkur tekitab halvemat enesetunnet, toetab põletikulisi protsesse, kuid stabiilsem veresuhkru tase toetab kaunist nahka ja paremat enesetunnet. Loomulikult on pruunis riisis võrreldes valge riisiga rohkem vitamiine ja mineraale. 

8. Täisteratooted

Täisteraviljatoodetes on säilinud nii kestad kui idud, milles just peamised vitamiinid ja mineraalaineid peituvadki. Täistera sisaldab rafineeritud tootega võrreldes üldjuhul vähem rasva, suuremas koguses taimset valku, mineraale, kiudaineid ning vitamiine nagu näiteks B-grupi vitamiinid. Kasud on sarnased punktis 7. välja tooduga. Iga erinev vili sisaldab erinevaid vitamiine ja mineraale. Kuid Google abiga saab igaüks uurida, milline lemmiktoode milliseid nahale kasulikke vitamiine sisaldab ja nii saad teha teadlikumaid valikuid. 

9. Kinoa

Kinoa sisaldab inimese jaoks kõiki olulisi aminohappeid ja suudab seetõttu hõlpsalt teiste loomsete valkudega konkureerida. Kinoa glükeemilise indeksi väärtus on 53 ja see on üks tervislikest toitudest, mis tõstab veresuhkru taset aeglaselt. Kinoa sisaldab just vistrikevastase võitluse jaoks eriti kasulikku vitamiini - niatsinamiidi - mis aitab vähendada põletikulisi protsesse, vistrikke ja muuhulgas omab ka noorendavat toimet. Seega, kui sa veel ei ole kinoa tarbija, siis otsi mõned lahedad retseptid ja hakka katsetama. Iga nädal kasvõi paar korda kinoa süües rikastad oma toidulauda tõelise supertoiduainega! 

10. Linnuliha

Kanaliha (taine) sisaldab rohkelt aminohappeid, D- ja E-vitamiine ning tsinki. D-vitamiin on teada-tuntud luude arengu toetaja ning see on vajalik ka kaltsiumi ja fosfori paremaks omastamiseks. Enamik Eesti elanikke elab kroonilises D-vitamiinipuuduses, mistõttu iga pisku, mida toidulaualt juurde saab süüa, tuleb kasuks nii energiatasemele, enesetundele kui välimusele. 

11. Kõrvitsaseemned

100 grammi röstitud kooritud kõrvitsaseemneid täidab 80% tsingi soovitatava päevanormist. Kõrvitsaseemnetes sisalduv magneesium võib tugevdada ka südant. Erinevad seemned ja pähklid sisaldavad rikkalikult asendamatuid Omega rasvhappeid - meie keha vajab neid rasvhappeid, kuid toidulaualt leidub neid pigem vähe. Asendamatud rasvhapped on sellised, mida meie keha ise toota ei suuda ja vajab just toidulaualt. Ilma nendeta ei toimi paljud meie tervise ja heaolu jaoks hädavajalikud protsessid nii hästi, kui võiks. Rohkelt Omega-3 rasvhappeid aitavad näiteks juustel, küüntel, nahal püsida kauni ja elujõulisena. 

12. Lõhe, makrell ja muud rasvased kalad

Lõhe sisaldab suurel hulgal Omega 3-rasvhappeid, mis on tervisele kasulikud. Ühest tükist lõhest saab praktiliselt kogu päevase Omega 3-rasvhapete koguse kätte. 

13. Pähklid

Pähklites on rohkelt valku, kiudaineid, mineraale, proteiini, taimseid rasvu ja vitamiine, lisaks taimseid Omega rasvhappeid. Peotäis pähkleid tagab poole päevasest proteiinivajadusest!

Kuna kõiki kasulikke toiduaineid ei jõua mitte keegi pidevalt osta ja tarbida, siis hea viis ebameeldivate punnide peletamiseks tarbida lisaks ka neid vitamiine, mille toime on kõige efektiivsem just näonaha puhta ja klaarina hoidmisel – nendeks on A-vitamiin, E-vitamiin, tsink, seleen ja oomaga-3 rasvhapped. Näiteks DermaNutrix toidulisand vistrike vastu sisaldab lisaks kõigile ülaltoodud vitamiinidele ka niatsinamiidi, mis rahustab ja niisutab nahka ning vähendab rasutootmist ja vistrikke. See on suvisel ajal ülioluline toimeaine! Lisaks sisaldab see toidulisand superoksiid dismutaasi ehk looduslikult esinevat antioksüdanti, mida saadakse rohelistest tomatitest ja mis võimaldab vähendada tsütokiinide taset (põletikku tekitavad ained meie organismis), mida on seostatud vistrike tekkega.

Meie soovitame alati nahamuredega pöörduda kas perearsti või nahaarsti poole. Spetsialistid oskavad leida vistrike tekkepõhjused ja soovitada toidulisandit, nahahooldustooteid või ravi vastavalt vistrike ja akne tõsidusele. 

The product is currently Out-of-Stock. Enter your email address below and we will notify you as soon as the product is available.

Name
Email

-20% + KINGITUS

Saa -20% tavahindadelt koodiga MAI20 kuni 31.05.24. Lisaks KINGITUSEKS Duolys C.E noorendav ja nahale energiat andev C-vitamiiniseerum, kui tellimuses on väh. 40€ lõppväärtuses tooteid.

LOO KONTO JA SAA 5€ OSTLEMISEKS

Kuidas saada 5€? Lihtne, mine "loo konto" nupu kaudu kliendikontot looma. See võtab 2 minutit, ning seejärel lisandub kliendikontole automaatselt 5€ boonusraha, mida saab kasutada tellimuselt soodustuse saamiseks. 

PS! pakkumine kehtib, kui lähed kohe otse pop-up'ilt kontot looma. 

 

Tänan, ma ei vaja boonusraha